perjantai 29. kesäkuuta 2012

Souvenirs from India

Hey!

Mun äiti oli 2 viikkoa Intiassa ja tuli tänään vihdoin takasin! Itekkin olin joskus nuorempana, mutten nyt halunnut lähteä sillä Albert lähtee 9 heinäkuuta armeijaan. No mutta siellä oli kuulemma sen verran kamalaa, että äidin teki melkeen mieli pussata maata tullessaan takasin suomeen haha.

Sama tunne oli kyllä sillon ku ite tulin takas suomeen kun olin ollut intiassa, sormikin meinas lähteä siellä irti! Ja jäätiin jumiin Dubaihin.. siellä sitten nukuttiin 2 yötä lentokentän lattialla täydet valot päällä ja joulumusa täysillä. Finnair halusi säästää rahaa ja pisti meijät viime tingassa hotelliin :) No mutta joo nyt tähän postauksen pääasiaan eli tuliaisiin!


Tyynyliinoja. Rakastan tollasia yli kaiken! Indiskassa on myös ton tapasia, tosin intiassa noi maksaa vaan 70 senttiä ;)



Hennaa tuubissa! Jes nyt pääsen tekee tatuointeja, ehkä löydätte mut rannalta tekemässä henna tatuointeja vastineena pienestä palkkiosta?




Tässä on nyt tämmönen aika perinteinen intialainen asu johon kuuluu tuo mekko, housut ja huivi.





Tän asun mun vaari osti mulle sieltä ja pisti äitin matkaan. Love it! Unohin ottaa huivista kuvan.


Niin siis tosiaan jos joku ei jo tiennyt, niin mun äiti on puoliksi intialainen. Hänen isä syntyi intiassa (ja on intialainen) ja muutti amerikkaan 20 vuotiaana. Ite oon siis 1/4 intialainen and proud of it!
Siellä kun äitini kierteli isänsä ja veljensä kanssa vaarini vanhoilla kotikonnuilla he kuuli paljon tarinoita. Kuulemma siis tämä mun vaarin puolelta oleva suku oli ennen Hindu Brahmeja eli pappeja jotka kuuluvat intian kastijärjestelmän parhaimmistoon, cool!
Sitten vuonna 1916 he kääntyi kristityiksi :)

Mitäs tykkäsitte tuliaisista? Onko liian outoja haha :)

20 kommenttia:

  1. Ihania noi vaatteet, just sun näköisiä! :)

    VastaaPoista
  2. Hyvä suomenkieli hermanni !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä Hermanni, mut se on suomen kieli.

      Poista
  3. oi, itekki asuin intiassa 5 viikkoa ja sit käyny kahen viikon matkalla, oon niin hurahtanu ja rakastunu gooan et sinne mä viel matkustan useesti :) vähän siistii et sun äiti on puoliks intialainen!! :) ja noi kledjut on just jeees, melkee uniikit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aijaa joo goa jossa itsekin oli on kuulemma paljon siistimpi kun paikat jossa äitini kävi. Kiitos, niin taitaa ollakkin täällä suomessa ainakin:)

      Poista
  4. Mahtavia juttuja! Erikoisemmat ulkomaantuliaiset on aina upeita :) Ois mielenkiintosta käydä kyllä Intiassa

    VastaaPoista
  5. Mä oon aina tykännyt intialaisista vaatteista ja koruista, koska yleensä ne on niin värikkäitä ja koristeellisia :)

    VastaaPoista
  6. Sori, näi jo aluks sanon että mun ei oo tarkotus sua loukata mut meinaaks oikeesti kehdata lähtee johonki keskustaan tollaset kujeet päällä ? :) Ei siis oo mitää piilovttuiluu tai muuta, eikä sillä ettei nuo ois sun "näkösiä" mut , peace brO! :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no en tosiaankaan lähtis esim toi pinkki asu päällä mihkään keskustaan:D tai pitäs sitä sillee normaalivaatteena.

      Poista
    2. noistahan saa helposti "arkisempia" jos niitä käyttää yksittäin eikä kokonaisuutena. esim noi mekot ois tosi upeita mustien sukkisten kanssa eikä tarvis enää mitäään koruja sun muita. ja toi pinkki paita vaikka korkeevyötäröisten shortsien kanssa :) jäin nyt noita muutamaa mekkoa ihailemaan :D

      Poista
  7. vooi ihania :) mietitinkin iholla-sarjaa kattellessani,et sun äiti ei oo varmaan täysin suomalainen ja herranjestas se on nuorennäkönen :o! tosi kaunis,oot tullu äitiis :) ja oon muuten ihan rakastunu sun blogiin ja vielä sitä vaan,että ootte muuten albertin kanssa niiiiiin ihana pari <3

    VastaaPoista
  8. mihin Albert menee armeijaan jos saan kysyä :p?

    VastaaPoista
  9. Moikkelis!

    Saako vielä kysyä,et onko sun äitis siten puoliks suomalainen myös??:)Aattelin vaan,kun kirjotit,että on asunu USA:ssa..

    VastaaPoista