keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

IHOLLA - how did it feel?

Iholla. Nyt kun ajattelen sitä, että oon kuljeskellut puoli vuotta ympäriinsä kameran kanssa kuvailemassa mun elämää, niin tulee semmonen what the fuck? olo. Se tuntuu nyt jo tosi kaukaiselta ajatukselta vaikka lopetin kuvaamisen lopullisesti n. 2 kuukautta sitten.



Aluksi kun sain kameran käteen, ajattelin ettei siitä tuu mitään ja etten osaa olla oma itteni kameran edessä. Mutta jotenki mä sitten kai osasinkin kun mut sarjaan otettiin mukaan. Sitten kun sen kunnolla alotti niin oman elämän kuvaaminen tuntu ihan normaalilta ja jokapäiväiseltä jutulta. Kamera oli aina laukussa mukana meikkipussin, lompakon ja koulukirjojen seassa. Sieltä sen joka päivä kaivoin esiin ja kuvailin vaa mitä tapahtu.



Välillä tuntu siltä, että mitä hittoa ei mun elämässä oo MITÄÄN kiinnostavaa miks mä kuvaan? Mutta oli se kuvaaminen paljon enemmänkin kun vaan sitä, että siitä tehdään tv-sarja. Se antoi mulle ittelleni tosi paljon intoa elämään ja autto ku pääs kertomaan ajatuksia kameralle. Kun joutu selittämään kaikkea ääneen ja jopa näkemäänkin sitä, nii huhhuh tajuu kyllä paljon!



 Toisaalta se ei mulle ollu vaikeeta tai ahdistavaa kun ajattelin, että tuntemattomat leikkaajat tietää musta enemmän kun esim. joku kaveri! Eikä se mulle vaikeeta oo, että kuka vaan voi telkkarista kattoa mun elämää. En tiiä miks, mutta varmasti sama tunne tulis muillekkin jos kuvaisi omaa elämää.



Enkä koe mitenkään olevani tosi rohkee tai mitään, en tosiaankaan oo. Ehkä joku kaunis päivä tajuan, miten "uskalsin" tohon mukaan lähteä. Tai toisaalta miks en ois uskaltanu, mulle se tuntu sellaselta helpolta asialta. Kerranki joku asia minkä osasin ja missä onnistuin!



Miltä on tuntunut katsoa leikattuja jaksoja? Leikkaajilla on ollut varmaan hirvee duuni leikata noita teijän matskuja. Onko sun mielestä jäänyt pois joitain sellaisia kohtia, jotka oli sun mielestä hyviä? - On tuntunut tosi siistiltä kattoo kun omaan elämään on laitettu musaa ja leikattu siististi, joka kerta on tullut semmonen vau olo kun oon kattonut. Joo on ollu hirvee duuni joo, kun puol vuotta 6 naista kuvannut tunnin joka päivä! Satoja tunteja matskua. En edes enää muista mitä oon kuvannu, on siellä paljon jotain mitä ei käytetä mikä oli mun mielestä hyvä.

Miten siun kaverit suhtautu siihen että yhtäkkiä kannoitkin kameraa mukanasi lähes joka paikkaan? Entäs miten ihmiset esim. Kaupungilla suhtautui tähän? (:
Iholla on kyllä mielenkiintoinen sarja ja vaikutat sarjan perusteella mukavalta ihmiseltä (: - Tosi hyvin suhtautu, vähän ujosteli. Mutta eipä oikeen ketään haitannu, pari ei halunnut että heitä kuvataan. Jotkut kaupungilla ihmetteli, huuteli ja kyseli. Kiitos!

Kaduttiko sua missään vaiheessa, että lähit Iholla-sarjaan? Entä tuntuiko helpotukselta, kun puolen vuoden pituinen kuvausurakka oli ohi vai oliko jotenki "tyhjempi" olo ilman kameraa tai sillee? :--D Oot paras :) <3 - Rehellisesti sanottuna joo kadutti joskus, mutta ei sillai tosissaan että "ihan kauheeta ei ois ikinä pitäny" vaan enemmän silleen että joutuu seistä tekojensa ja sanojen takansa ja ottaa vastuuta. Sillon joskus tuli semmonen miks! Ei se kauheesti tuntunu miltään, vähän oudolta mutta nopeesti siihenki tottu, yhtä nopeesti ku kuvaamisen alottamiseenkin. Aaw kiitos <3


Sini


                                                                         






16 kommenttia:

  1. jee sä oot paras noista naisista! Katoin ekaa kertaa vasta viikonloppuna noita jaksoja ja jäin koukkuun :) Oli pakko kattoo kaikki jaksot jossa sä olit!:D ja albert on toooosi söpö,sano sille terveisiä ;)

    VastaaPoista
  2. Haha tän päivänen jakso oli paras kun sä ja mirka huijasitte sun äitii xD Mitä sun äiti sano tosta kun näki että olitkin ollu albertilla yötä ja tollee valehdellu?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ties se siitä jo etukäteen ja sanoi aavistaneen jo sillon:D

      Poista
  3. oot ihana! lemppari nainen koko iholla sarjassa:-)

    VastaaPoista
  4. Ootteko saannu sponsori lahjaks kaikki iholla tytöt iphonen ja macbookin?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei. Apple ei sponsoroi ohjelmaa, eikä kaikilla naisilla ole iphonea ja macbookkia.

      Poista
  5. kivaa luettavaa tää postaus! kattooko sun kaikki kaverit ja sukulaiset iholla jaksot?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihana kuulla! Useimmat juu, mutta en oo kuulustellu kauheesti:D

      Poista
  6. Pakko sanoa että mun mielestä on hyvä että näyttiin esim. se sun valehtelu-kohtaus. Ohjelmanhan kuuluuki kuvata myös vähän ikävempiä asioita, nimensä mukaisesti... :) Ite en aattele että "omg mitäköhän äiti tai iskä sanoo tostaki kohtauksesta" tai "puuttuukohan sossut alaikäsen juomiseen", mun mielestä toi on sellanen ohjelma johon kuuluuki kuvata ihminen sellasena ko se on. :D En osaa oikeen selittää, mutta tykkään ko tuo ohjelma edes yrittää kuvata teiän elämää rehellisesti ja liikoja sensuroimatta. Oot yks mun lemppareista kyseisessä ohjelmassa, varmasti osittain sen takia että osaan samaistua suhun melko hyvin koska oon vaan pari vuotta vanhempi. Tsemppiä tulevaisuuteen. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin totta, hyvä että ajattelet noin :) Kiitos paljon!

      Poista
  7. onks muilla iholla sarjan naisilla blogeja vai tiedätkö ? (==

    VastaaPoista
  8. Miten pääsit Iholla-sarjaan? Pyydettiinkö sut vai haitko jotain kautta ite mukaan? Entä tiedätkö muista naisista miten he pääsivät ohjelmaan? :)

    VastaaPoista
  9. Syy, miksi katon iholla-sarjaa, oot sä! Musta tuntuu, että oot jotenki kaikista sarjan naisista aidoin ja mielenkiintosin. Kaikkee hyvää sulle Sini! :)

    VastaaPoista